söndag 17 maj 2009

Women are great leaders

Så här ser Wesley Seminary ut på framsidan. 
Idag har vi dock inte varit på skolan alls, utan gått och gått och gått. Och handlat alldeles för mycket. Jag kan tipsa er om god shopping i Pentagon city, där kan man gå en hel dag. Metrostationen heter Pentagon city och den kommer EFTER stationen Pentagon. Fråga  E och mig- vi vet. Vi klev av fel och passerade pentagon memorial. Ingen hit alls...
Vi kom inte hem förrän kl.20.00 med massor av påsar.  Nu har vi ätit middag och bestämt oss var vi ska fira gudstjänst i morgon. Vi blir en hel grupp härifrån. Någon tipsade oss om att gå till Capitol Hill UMC  för "där har de en kvinnlig pastor". Jag hade faktiskt ingen aning om att det drog mycket folk. Men ok, jag inser att det kanske kan vara en attraktion ;) Ni kan själva kolla hemsidan: www.chumc.net.  Jag rapporterar om gudstjänsten imorgon. I Kållereds Missionsförsamling vet jag i alla fall att de imorgon har världens bäste predikant- min man!
Idag har jag haft en anings hemlängtan. Ville så gärna varit med H och G, när ni ska springa Lilla Göteborgsvarvet :( . Men jag håller tummarna. 


3 kommentarer:

  1. Jag hälsar från dig på församlingsmötet idag (Anders kommer att medverka, så han kommer väl i och för sig att sköta den detaljen). Alla i församlingen är ju inte bloggläsare...
    Women are great communicators too!
    God bless!

    SvaraRadera
  2. Ja, din man skötte sig förträffligt idag, trots att han är just... man! ;-) Alltid lika intressant att lyssna till. :)
    Härligt att höra om era förehavanden over there! Lite shopping låter ju som en lagom ansträngande syssla...

    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag var tvungen att gå in och se vad det är du läser. Slog på "Dr of Ministry, Church Leadership" i Google och fick en bra beskrivning från Wikipedia. Prova http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_of_Ministry .

    Jodå, vi hörde en av de två bästa predikanterna vi har i söndags. Han gjorde bra från sig. Jag är så glad att jag kom att träffa er båda!

    Förstår av din blogg, att du kanske behöver hjälp från församlingen i dina studier. Det skulle vara kul att kunna hjälpa dig, om jag kan. Det känns mest som om jag får en massa av dig, och kanske kunde jag återgälda det litet. Hör av dig, om du tror att jag kan göra något.

    Hälsningar från ett vårfagert Kållered

    SvaraRadera