måndag 18 maj 2009

The day of God and Obama

Idag har det varit en händelserik dag igen. Den började i Capitol Hill UMC, och jag lovade ju en rapport därifrån igår. 
Det var en ok predikan med en levande och närvarande predikant (hon som drar folk, om ni kommer ihåg) . När det gäller liturgin vill jag bara säga en sak: Det är skillnad på ceremoni och liturgi. Kanske skulle upplyst dem om det? Jag skriver inte mer om detta, för då blir det en hel uppsats.
Vi åt en kyrklunch på stan, där vi hade en tysk-dansk-svensk diskussion kring metodismens överlevnad i Sverige. Jag tror inte de andra fattade vår situation i Sverige. Som ni ser av foton hade vi sån tur att Obamas var ute och rastade hunden när vi gick förbi ;) Nåja...
På National Museum of art köpte jag en plansch, som heter Hauling anchor. Jag köpte den för att det är temat för mig just nu. 
Det som verkligen hände var att en massa motorcyklister och märkliga FBI gubbar stängde av gatan och sen svischade limousinerna förbi. Det är alldeles sant! Vi tror att presidenten satt i den första limousinen. Med all sannolikhet satt Israels premiärminister i den andra limousinen. Läs mer på http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-pressat-av-usas-nya-linje-i-mellanostern-1.868209
Nu ska jag gå och lägga mig. E har varit med och skapat dagens inlägg. Imorgon är det visionary effective leadership. Morgan Pålsson hälsar till er alla. 

  

1 kommentar:

  1. I morgon ska jag efterlysa Kent-Arne som du och E tappade i Paris.
    Morgan Pålson... är det han som grundat dansbandet Kjell-Ingelaz? Det finns faktist ett sådant dansband nu. Det är dansbandsmusik som ingen har hört den tolkad tidigare.
    Kram. Jag hejjar på dig och E. Ni har gjort ett jättefint inlägg här tycker jag. Ha en bra dag!

    SvaraRadera