söndag 24 maj 2009

Piggelin på värmda hjärtats dag

Så är jag hemma igen. Vi landade på Landvetter kl.11.30 och min kära familj 
hade hastat från årskonferens för att möta mig. Så härligt att mötas igen!!!
G går här hemma och ser ut som en FBI agent i FBI agent tröja, 
pilotglasögon och en amerikansk flagga. Det ni!
Resan från USA gick bra, och nu gäller det bara att hålla sig vaken ca 7 timmar till... 
Jag har tänkt en del på att jag dessa veckor gjort något som jag egentligen inte vågar- 
och så visar det sig att jag klarar det. Vill säga ett särskilt tack till J.T för att 
du hjälpt mig att våga, det jag egentligen inte vågar! 
Nu ska jag bara försöka att inte jaga upp mig inför post-classes uppgifter 
och nya böcker som skall läsas.
I morgon är jag ledig och barnen har studiedag. Bra timing! 
Verkligen gott att höra att det blev så stor majoritet för JA till avsiktsförklaringen! 
Vi satt i USA med två JA-röster, men det gick ju bra ändå. 
Faktum är att amerikanarna var intresserade av att höra om den nya kyrkan och vi 
hade alla med beslutet i vår förbön.  
Idag är det lite extra högtidligt med 24 MAJ kl.20.45, men jag gissar att alla 
som läser denna blog vet vad som hände då? Självklart. 
John Wesley som helt plötsligt kom till sig själv och vågade tilliten att ta emot 
Kristi överflödande nåd och kärlek. "Mitt hjärta kändes så förunderligt varmt" vittnar han.
När kl. är 20.45 ikväll ska jag tacka Gud för vad som hände 24 maj kl.20.45 år 1738, 
men inte bara som historia, utan att Gud gör det i oss och med oss alla idag också. 
Det är inte bara historien som är viktig- utan det Gud vill göra med oss nu och in i framtiden; 
Den nya kyrkan.
Mitt hjärta känns riktigt förunderligt varmt, när jag tänker på att jag får vara med i det!!
Den nya kyrkan :)

4 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka till svensk jord. Gratulerar till modet och den spännande fortsättning. Du har hjälpt mig att minnas min resa...
    /PA

    SvaraRadera
  2. Även jag önskar dig och E välkomna hem. Förstår att det varit några intensiva veckor i Washington, men att det också finns fortsatta uppgifter att lösa i hemmamiljön!

    SvaraRadera
  3. Vi ses på expen! :-))) Jag har laddat upp med godis -skumdelfiner o klubbor o sånt där... o nya partytutor ...Of course! Partytutor är nämligen bra att ha. Alla bör ha en partytuta i skrivbordslådan. Det kan liva upp närområdet rejält.

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid!
    Tack för din berättelse från din vistelse! Det har kastat lite ljus över tillvaron för en studerande metodistpastor. Jag önskar dig all lycka med dina postclasses, med böckerna och med partytutorna!
    /Cecilia i St Jakob.

    SvaraRadera