söndag 10 maj 2009

Imorgon flyger jag...

Så är jag här i alla fall, fastän jag sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha en egen blogg. Jag har bara suttit på åskådarplats och läst andras bloggar och kommit med en och annan kommentar. Men nu är jag här. Jag tror nämligen inte att det är bra att sitta på åskådarplats, utan alltid bättre att vara med och påverka. Sedan har jag ingen aning om vad jag skulle kunna vara med att påverka från den här bloggen. Kanske försöker jag bara ursäkta mig för att jag gjort något som jag sagt att jag aldrig skulle! Den största anledningen till att jag börjat blogga idag, är förstås min och E:s resa till Wesley Seminary i Washington DC. Det är de första intensiv veckorna på Dr of Ministry, Church Leadership. Vi flyger tidigt i morgon och ja, jag har resfeber. 
Tycker inte om att flyga- men jag gör jag det ändå. Det går säkert bra... 

8 kommentarer:

  1. Ammi Wikström10 maj 2009 kl. 16:51

    Ja du nu är det dags. Jag önskar dig lycka till och Guds välsignelse på resan och i studierna. Ammi

    SvaraRadera
  2. Lyckost. Ha det så bra. För tjugoett år sedan reste jag. Har haft stor glädje av det./PA

    SvaraRadera
  3. Lykke til Ingrid och god tur!

    SvaraRadera
  4. Jag hann inte lyckönska dig inför resan, men får göra det här!
    Kul att vi får möjlighet att följa dig så här, och jag ser fram emot dagliga (minst) rapporter från livet 'over there'..... ;-)

    Du finns i mina tankar, och Guds Ande vakar över dig.

    SvaraRadera
  5. Spännande resa du för göra både geografiskt och kunskapsmässigt.
    Kul att du startar bloggen, så vi kan följa dig på färden.
    Självklart ligger pastorns Ingridienser på min blogglista (fyndigt namn!)
    Stort lycka till!

    SvaraRadera
  6. Önskar dig och Bets allt gott! Vet att ni kommer att få det jätteroligt, men också säkert intensivt...
    Kram och Gud välsigne er!

    SvaraRadera
  7. Lycka till med studierna Ingrid! Spännande att få följa din "resa" på bloggen. Allt gott till dig! /Thommy

    SvaraRadera
  8. Tappade ni bort Kent-Arne i Frankrike?!! På vilken mellanlandning då?!
    Jo förresten, blommorna på expen... är dom på mitt ansvar nu när du inte är där? Du har möjligen inte lämnat nån skötselanvisning nånstans? Jag menar pyssel o vattna och sånt.
    Var rädda om er. Ha det bra.

    SvaraRadera