fredag 22 maj 2009

Inga palsternackor och hasselnötter

När vi möttes i klassrummet i morse, så kunde man verkligen känna i atmosfären att vi hade umgåtts hela kvällen igår. Det blir lite annorlunda när man får träffas också utanför klassrummet. 
Dagens tema var integrity. Utifrån Wheems bok "Church leadership" kring de fyra orden vision, team, culture och integrity. Det är ganska många saker att reflektera över. Själv funderar jag på min egen ledarroll och de olika församlingar jag varit i. Inte alltid bara goda tankar. 
Det finns också mycket att fundera och reflektera över i mitt eget liv. 
På efetrmiddagen hade vi en övning där vi funderade kring kallelsen- i förhållande till Gud- kyrkan- kontexten. Det var en liten "gudstjänst" för mig. Jag vet inte, men plötsligt kan jag känna att det är sån häftig nåd alltsammans. Å jag får vara med och ta plats!! 
I kväll har vi haft en "kvinnomiddag" på en thairestaurang. Naturligtvis åkte vi bil dit:) 
Amerikanarna kan bara inte förstå att man faktiskt kan promenera!  När vi kommit hem idag, skulle E och jag ut och ta en fika och möttes då av någon som sa: Va, ska ni ut och gå igen- ni gick ju ändå till restaurangen igår?? 
Här intill finns en bild på vår matsal; kaffe is free och man kan fylla på hur många gånger som helst per dag. Det enda man måste observera är att inte ta Hasselnut coffee!!!! Det är fruktansvärt äckligt. Borde vara förbjudet att fördärva kaffe på det sättet. På lunchen kan man välja på varm mat och/eller sallad. Den varma maten består ofta av stekta palsternackor, bönor, pasta i någon konstig stuvning och burgare, eller något friterat. Jag har ätit sallad nästan varje lunch- jag menar stekta palsternackor...
Imorgon går vi bara till kl12. Last day...Det här veckorna skulle jag inte vilja vara utan. Jag har lärt mig massor, men också kunnat reflektera och jobba med min egen ledarroll och min person. Det är en stor utmaning- men utmaningar behöver man! På lördag flyger vi hem!! 

2 kommentarer:

  1. Det har været en fornøjelse at være sammen med dig og E. Tak for de sidste to uger, som jeg er meget glad for at vi har delt.
    Og heja til Metodistkyrkan på lørdagens afstemning....

    SvaraRadera
  2. Vilken resa du gjort! Kram, Elisabeth

    SvaraRadera