tisdag 12 maj 2009

Det ordnar sig

En lång dag börjar gå mot sitt slut, nu har jag nästan varit uppe ett dygn... 
Det gick faktiskt helt ok att flyga idag, förutom att vi var drygt en halvtimme sena till Paris. 
Vi fick därför springa allt vad vi kunde för att hinna med nästa flyg. Jag var dessutom klädd i en knallröd Faktumtröja där det står med stora vita bokstäver: DET ORDNAR SIG. Ni kan kanske se framför er synen där E och jag ångade fram i en väldig fart med budskapet klart och tydligt för alla, (åminstone för dem som fattade svenska) att det måste ordna sig.
Och det ordnade ju sig! Så småningom kom vi fram till Wesley Seminary. Nu är E och jag på vårt "dormitory" nr 214. Detta blev en besvikelse- men mer om DDR en annan dag...
Faktiskt en lite märklig känsla att bo på korridor igen- som att gå 20 år tillbaka i tiden.
I morgon kör utbildningen igång kl.8.00 - då ska våra papers lämnas in. Dem som vi stirrat om i en hel månad. Nu ska jag sova.

3 kommentarer:

  1. Klokt val av tröja!

    SvaraRadera
  2. Jag minns ännu lukten i köket... Se dig sedan om i kyrkor och överallt. Enkelt. Inte påkostat. Tycker det är rätt. Men Wesley har ett fantastiskt bibliotek och en underbar kyrksal, löpslingor i parkerna.

    Hälsa John från mig (han nere i parken, på blyhästen) och Bruce och andra som minns mig.../PA

    SvaraRadera
  3. Velkommen i blogger-verdenen! Glæder mig til at følge jeres oplevelser. Pas godt på Thomas!

    SvaraRadera