onsdag 13 maj 2009

Adapter, Psalm 23 och Jeremia 8

Igår insåg jag att adaptern inte fungerade till min jordade sladd till datorn.  
"Aj neeed öön örtheed adapter". Jag sa till E att det är ju ingen mening att jag sitter här med alla mina sladdar när jag ändå inte får kontakt, och vi enades då om att detta var ett utmärkt uppslag till en andakt...  Nu har emellertid T räddat mig genom att låna ut en adapter som fungerade, till skillnad från den jag hade. Så nu kan jag använda min dator igen. Heja Danmark! Igår började vår undervisning. Vi europeer hade gaddat ihop oss på en bänkrad, för att känna lite trygghet. På förmiddagen kastades vi in i undervisningen i ett rasande tempo och den europeiska bänken satt som fågelholkar och försökte verkligen hinna förstå och anteckna allt som blev sagt. Efter att vi fått lite lunch kändes det som det var helt ok att hänga med i tempot. Och allt kändes genast bättre. Dr Hopkins är en mycket hängiven föreläsare som ger hela sig själv i det hon säger, och hon kan mycket.  Denna veckan handlar det om " Images of Leadership in the Bible" Själv känner jag mig som en tvättsvamp som fullkomligt bara suger till mig all kunskap. Efter en dags föreläsning är jag alldeles fullproppad med nya tankar och en aning trött. Underviningen idag har inte bara varit ny kunskap, utan också väldigt berörande. En stund var jag alldeles tagen och berörd. Fortsätter undervisningen så här så får jag nog ta lite ledigt när jag kommer hem för att smälta allt detta. 
Jag tycker dormitory är ok nu, var nog lite trött när vi kom. Vädret är fantastiskt och det är sommar!! 

6 kommentarer:

  1. Där ser man hur bra där det är att ha kontakt! Hej från Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid!
    Hemkomna från Worcester, UK, en del uppdämt att göra.Hittade in till din blogg först idag. Roligt att du kommit på plats och kommit igång bra. Eva och jag har skickat in ansökan om SST-bidrag, visserligen något försenad, men ändå....Träffade Pelle D i kyrkan igår, han var tillbaka i F-rådet. Härligt! Solen skiner i Kållered också. Guds välsignelse till dig! Claes, Maj-Lis

    SvaraRadera
  3. Denise kvar, trevligt. Jag satt hela första dagen och väntade på att de skulle kasta ut mig, tyckte inte jag platsade, undrade vad jag gjorde där. En vecka senare undrade jag vad alla andra gjorde där (ungefär så...) Good Luck med sladdar och slang. Svenske ambassadören bor ett stenkast bort om ni får problem./PA

    SvaraRadera
  4. Lite viktig info från andra sidan: Malena Ernman grejjade semin och har tagit Sverige till Schlagerfinalen i Moskva. Da!
    Så nu kan vi börja träna in La Voix armrörelserna så dom sitter ordentligt. Malena har bytt klänning också. Fjädrarna kliade på armarna så nu har hon dom vid knäna. Helt OK faktist.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jag menade att hon har fjädrarna vid knäna. Klänningen var vit. Stiligt. //Ad Hoc

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att du börjar att 'settle in'.

    Tänk vad ett par hål i väggen kan göra skillnad ändå, om man nus er till det jordiska... ;-)

    Må väl!

    SvaraRadera