lördag 2 januari 2010

No decaf, please!

Nu har jag packat färdigt. Imorgon flyger jag iväg till Washington DC igen. 
Jodå, jag har läst färdigt, och jag har gjort mina papers. 
Jag undrar också över hur kallt det kan vara på rummen- kanske tog jag för få varma tröjor med mig?
Nu önskar jag bara att flygresan var över- sen ska jag njuta av goda föreläsningar, god gemenskap och kaffe. Den här gången har jag köpt med mig mörkrostat kaffe, för att slippa dricka det där blasket dom dricker där. I köket på dormatory, där vi bor, står det dessutom en kaffebryggare där man bara får brygga "decaf" (Se bild). Jag förstår inte hur de överlever...
Det ska också bli kul att träffa alla på utbildningen igen. Nu känner vi redan varandra och kanske inte behöver vara så spända och oroliga när vi möts?
Jag återkommer, med rapport om det. Först flygturen..




2 kommentarer:

  1. Det måste vara en Vallesvikare som varit där och skyltat upp kaffebryggaren. Kan du inte skylta upp kylskåpet. Vi kan ju det nu... uppifrån och ner, höger till vänster.
    //AdHoc

    SvaraRadera
  2. Ja, kaffe skal der til - det er noget af det, de gode amerikanere ikke hlet forstår! Alt godt i DC

    SvaraRadera