torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR!

"både glad å ledsen åt en grej, det är vemod om du frågar mig". Dessa rader ur sången vemod tänker jag på idag. Jag vet inte riktigt varför, men jag är inte så förtjust i nyårsafton. Jag får en känsla av vemod för det gamla året, vill inte släppa det och vet inte om jag vågar in i det nya året.
Men, det finns det som är gott och bra med nyårsafton också. Ni kan gärna gratulera mig på denna dag, som också är förlovningsdag (ja, inte idag utan i Köpenhamn för 16år sedan).
Vi förlovade oss på Rådhustrappan i Köpenhamn 31 december 1993 kl.19.50 (passande plats för två pastorer??)
Idag har jag varit med om en bra grej till; nämligen stått tillsammans med familjen vid operahuset och sett stadens årliga fyrverkeri. Häftigt! (Se bilder nedan) Det var väldigt kallt (se bild) men absolut värt det!
Kanske blir året som kommer rätt okey ändå?
Nu ska jag äta nyårsmat och vänta in det nya året med familjen.
Åsså vill jag önska ett GOTT NYTT ÅR!







4 kommentarer:

  1. Jaha... men jag tänker ialla fall trampa över till 2010. Häng med!!! Det blir bra.
    Grattis!!!
    Jahaja...har du varit ute och demonstrerat.
    :-)))
    Ett Gott nytt år till dig och hela familjen.
    /Ad Hoc

    SvaraRadera
  2. Passade du på att råna en bank?? När det ändå smällde? Undrar Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Bankomat...
    Du dom har övervakningskameror på såna. Det blir ju programmet Efterlyst nu. Åååhmenalltså!

    /AdHoc

    SvaraRadera
  4. Nejdå, jag har bara klätt mig som en terrorist för att undvika andra terrorister på mitt flygplan på söndag!!!

    SvaraRadera