onsdag 6 januari 2010

Missional challenge

Dagen idag har också varit full av föreläsningar, diskussioner och eget arbete med "missional challenge" för den egna församlingen. Imorgon ska vi dela med varandra i smågrupper om det vi funderat över kring våra egna församlingar och "missional challenge". Förmiddagens föreläsning jobbar både i hjärna och hjärta hos mig, kanske kan jag imorgon skriva lite mer vad det handlar om. Förutom min egen församling, tänker jag förstås på vad viktigt det är att vi får rätt fokus på den nya kyrkan. 
Naturligtvis fick vi en liten adrenalinhöjare (i alla fall jag) när vi på eftermiddagen fick tillbaka våra papers. Men det gick bra. Papersarna (svengelska) gick ut på att vi skrev vår egen församlings historia, utveckling, var den är idag och en beskrivning på samhället där församlingen finns; en slags demografisk beskrivning. Den beskrivningen har vi sedan bla använt i funderingarna kring "missional challenge". Hur ser Kållered ut och hur är vi kyrka i Kållered? Jätteintressant och livsviktigt!
Idag på lunchen "skypade" E och jag till H som fyllde 40 idag. Hoppas han fick en bra dag, fast vi missade kalaset!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar