måndag 4 januari 2010

På Dormatory

Nu sitter jag på dormatory på Wesley seminary igen. Flygresan gick väl hyfsat, kan man säga.
Det var svårt med landningen i Frankfurt, eftersom det var snöoväder där. Efter en lite nervös cirkulation i luften över Frankfurt i över en halvtimme, så fick vi komma ner på jorden igen. Skönt. Flyget från Frankfurt till Washington DC var försenat 2,5 timmar - men det gjorde inget eftersom både E och jag hade trevligt sällskap!?! Till slut kom vi fram och allting är som vanligt här, fast väldigt kallt. Det blåser otroligt mycket. Kallt.
På rummet är det kallt, mycket kallt. Allt detta låter ju negativt. Men, vi är inte negativa. Vi är bara trötta efter att ha varit upp i ganska precis 24 timmar nu.
Imorgon börjar föreläsningarna igen, kl.8.00, med inlämning av papers.
Nu är det kanske bäst att försöka sova, i alla fall varva ner...
p.s En extra hälsning till den gamle Israelresenären som frös utomhus, inne och inne på rummet. Allt var jobbigt- för det var så kallt. L, nu förstår jag dig precis ;) d.s


3 kommentarer:

  1. Lycka till i kylan. En vintervandring längs The Mall är nästan lika fint som under körsbärsträden om några månader./PA

    SvaraRadera
  2. Äntligen någon som förstår mig. Tack och lycka till. L

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid
    Lycka till med din andra studieresa till Washington. Jag är övertygat om, att det blir lika spännande, som första gången.
    Hälsning till alla tre skandinaver på Wesley

    Jörgen Thaarup

    SvaraRadera