tisdag 12 januari 2010

Leading in diversity

Urtrött. Det är det enda ord jag kommer på just nu för att beskriva hur läget är. Det blev natt innan jag somnade igår. Idag och hela veckan, handlar det om leading in diversity. Flera av böckerna vi läst inför denna vecka har varit väldigt fokuserade från en USA kontext. Ändå kände jag på föreläsningarna idag att detta angår förstås mig också. I Kållered är 17% av invånarna människor med utländsk bakgrund. Men så ser det inte ut i församlingen... Varför är vår församling inte till för dem? Den åldersgrupp som är störst i Kållered är lågutbildade 25-44 åringar, dvs den åldersgruppen vi saknar- vad beror det på? Det är så mycket annat som skiljer oss alla, som jag hoppas vi också ska prata om under denna vecka; gender, klass, utbildning, teologi m.m. Direkt efter föreläsningarna idag hade vi en "ladydinner" på samma thairestaurang som maj månads "ladydinner". Så flexibla är vi. Nu är jag hemma på rummet igen och ska läsa inför morgondagen, (uppgifterna är lite röriga) och göra skiss på mitt DMin project paper, men jag är så trött. Dr Parks har nämligen bestämt med oss europeer att vi ska ha en träff för att komma igång med våra project. Tyvärr glömde han att säga vilken dag, så jag måste nog göra det färdigt kväll, ifall det är imorgon vi ska mötas. Sen ska jag också predika på söndag, med en eventuell jetlag. Roligt, men just nu är jag verkligen heltrött. Imorse skulle jag ta på mig min nya hoodtröja som jag köpt på pentagon city, men, då upptäckte jag att larmknappen satt kvar!!! (nu vet jag vad ni tror men jag hade faktiskt kvittot kvar). Den händelsen ser jag som ett tecken på att jag måste åka tillbaka dit imorgon eftermiddag igen! Till sist: vi har en mus i köket; SALLY KOM HIT!!!!!

2 kommentarer:

  1. Fast du är så trött så skulle jag vilja utmana både dig och Elisabeth att ha en föreläsning på Överås om Leadership Diversity - det tycker jag skulle vara spännande med tanke på den nya kyrkan.
    Prata med Elisabeth om det och ge mig ett förslag på en måndagkväll under våren.
    För övrigt kommer jag att pumpa dig om allt som är sevärt i Washington. så vi inte missar nå´t. Har mejlat med Neal Christie, som har tipsat om boende, men du kanske också har snappat nå´t bra ställe.
    Kul att följa dig på bloggen - men glöm inte att fylla på krafterna igen på nå´t bra place t ex sängen/Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hur lyckades du få ut en larmad tröja utan att nån märkte nåt?
    /Adhocen

    SvaraRadera