måndag 1 juni 2009

Skräll i Paris!!


Skriver från tåget på väg mot Stockholm. Jag ville bara förvissa mig om att ni alla hört den fantastiska nyheten att Robin Söderling igår slog ut Rafael Nadal ur Franska öppna Mästerskapen i tennis!! Nadal är rankad etta och så gott som obesegrad på grus- men inte nu längre!
Äntligen får man glädjas över nya svenska framgångar på grus. Själv har jag häftiga minnen från juni 1982, då Mats Wilander slog igenom som 17 åring, och vann hela turneringen. Världsmästare på grus efter att ha legat under mot Vilas i två set. Själv simulerade jag sjukdom och var hemma från skolan redan i kvartsfinalen 1982- men det är väl historia nu:) Imorgon är det jag som följer Söderling- om jag så ska lägga allt annat åt sidan. bara så ni vet... Gå gärna in på länken här intill "Franska öppna" så är du också uppdaterad.

Court Philippe ChatrierMen's Singles - 4th Round
Rafael Nadal ESP (1)277462
 
Robin Soderling SWE (23)Winner662677
Match StatisticsServe Statistics

4 kommentarer:

  1. J-Louise gillar också tennis. Mest Boris B.
    //AdHoc

    SvaraRadera
  2. Hälsa Jan-Louise att Becker slutat för länge sen!

    SvaraRadera
  3. Så det är på det setet/PA

    SvaraRadera
  4. Vi får väl senarelägga Verksamhetsrådet om det blir en lång match(men Davydenko är ju bara seedad 10.........)

    SvaraRadera