lördag 6 juni 2009

"Gud >allt" kl.10.54

Idag är det den 6 juni och vi har ett namnsdagsbarn i familjen! Ja, jag vet att det är nationaldag också, men jag vet inte vad det är jag ska fira en sådan här dag. 
Jag förstår inte det här med att vara stolt över sitt land. Missförstå mig inte, jag tycker Sverige är ett härligt land med alla årstider, demokrati och inte minst alla människor. 
Men nationaldag?? Jag är lite motståndare till det där att "vi som bor i detta land hör ihop, här drar vi en gräns". Faktum är att jag gillar inte ens staket runt tomten...
Däremot gillar jag tennis. Igår låg jag alldeles utslagen i soffan och hämtade mig inte på flera timmar efter Robins match. Vilken match!! 
Jag vill tro att Robin vinner imorgon. Med mina tenniskunskaper vet jag att Federer är outstanding. Det är bara det att tennis handlar faktiskt inte bara om att slå till en boll över nät, utan väldigt mycket om viljan att vinna, viljan att aldrig ge upp. Så- frågan är också vem som är hungrigast och envisast. 
Imorgon är det också gudstjänst, förstås. Temat för predikan  blir i alla fall "GUD>ALLT". 
Då har vi också ny tid för gudstjänsten i Missionskyrkan; vi börjar kl.10.54. 
Missa inte den nya tiden!! 

7 kommentarer:

  1. 10.54?
    Påminner mig om historien utifrån öarna. Man började gudstjänsten kl 10.22. Folk undrade varför. "Då kom tant Greta från x-ön med skärgårdsbåten." Jaha! "Men nu går inte den båten längre, vi har bro. Och tant Greta är död."/PA

    SvaraRadera
  2. Ja, ja... Imorgon ska vi sjunga en av mina favoritpsalmer 355 och A säger att det är en PA psalm. Så 10.54 kanske inte alls e nåt att skratta åt =)

    SvaraRadera
  3. Vi ses på Gudstjänst i morgon om jag inte behöver fara dit innan?
    Nybygget vann matchen med 5-4.
    Kram.
    //Ad Hoc

    SvaraRadera
  4. Men hallå! När börjar Gudstjänsten då? I Bladet står det 10 men är det 11...eller 10.54..?
    Jag har ju ingen lust att gå upp en timma 'för tidigt' om jag inte måste! ;-)

    SvaraRadera
  5. Gudstjänsten börjar kl.10.54, såklart !!!

    SvaraRadera
  6. Hittar inget lämpligt kap 10:54. Men jag hittade Ps 105:4. Är det rätt spår?/PA

    SvaraRadera
  7. Var det inte egentligen 10.45..? På hemsidan står det (OBS! Tiden) 10.45.
    Fast vår klocka på expen fungerar ju inte har jag kommit på nu. Inte konstigt att jag suttit där och tyckt att tiden stått lite stilla emellanåt... men inte pendeltåget. Undrar om klockan finns kvar på expen nu för tiden?
    //Ad Hoc

    SvaraRadera