tisdag 23 juni 2009

Wimbledon, Disneyland och husvagn

För 15 år sedan var jag där. Ja, tror det eller ej. Jag var på plats i Wimbledon. Är ni bara lite tennisintresserade så kanske ni kan ana vilken känsla det var att få vara på plats på centercourten i Wimbledon!!! Det är en jättefin anläggning, där det bara spelas på banorna en gång om året. Sedan är det stängt resten av året.  När vi (maken var också med) var där så hade turneringen just börjat och det var därför inget spel på centercourten. Men jag kunde kliva in där och känna in- det räckte just då. Jamen, tänk er själva: centercourten där Björn Borg vunnit 76-80 och jag då satt hemma i Buskebo med nerdragna rullgardiner i sommarhettan för att inte missa en boll på Tv, eller missa Bengt Grives nervösa suckar. Helig mark- om uttrycket tillåts. Hade jag dessutom fått se en match där jag stod på centercourten för 15 år sedan- ja, då hade jag nog tuppat av. 
Anledningen till att vi var i London (och tidigare Paris) var vår bröllopsresa (därför var maken också med ;). Imorgon är det bröllopsjubileum. (kristall, tror jag det heter)
15 år senare ska vi till Paris igen. Då åkte vi i en liten Renault 5 och med tält. Om några veckor åker vi med bil, två barn och en husvagn.  Då var vi inte på Disneyland, men det ska vi nu.
Men- det är lite som måste göras innan dess. Mina post-class uppgifter tex. Jag sliter med dem nu. De ska vara färdiga till den 2 juli. Det är förstås fortsatt väldigt intressant, men känns inte lika motiverat när man är sugen på bad och sol...
Tillbaka till Wimbledon: Robin vann igår och kan nog ta sig till fjärde omgången, där möter han med all sannolikhet Federer och då blir det nog stopp. Själv spelar jag inte längre tennis, men är i alla fall "familjemästare" i kubb...
Glöm inte att följa med på Wimbledons hemsida- länkad härintill.


Court 1 - Gentlemen's Singles - 1st Round
  Robin Soderling SWE (13)Winner64766
 
  Gilles Muller LUX 77512
Match Statistics


4 kommentarer:

  1. Har varit på Disneyland Paris. Där gick Musse Pigg efter mig med sopkvast och skyffel... som om han väntade att jag skulle slänga något på marken. Det gjorde jag inte. Eiffeltornet ligger i Paris.

    SvaraRadera
  2. 15 år, det är bra jobbat I och A - med tanke på hur långa 15 min kan kännas i en relation (eller det kanske bara är hemma hos oss...:) Grattar med 5 min musikaliskt gott humör (trista bilder tyvärr). Kram Elisabeth
    http://www.youtube.com/watch?v=h1yUJx1zGeI

    SvaraRadera
  3. Oj, oj. Katarina &the waves. Sommaren 1985 var jag 21 år och sommarjobbade i Halmstad på sjukhuset. Å dansade i Tylösand... Goda minnen!
    Ja, ja. Imorgon ska vi fira å dansa i solskenet! Barnvakt e fixad, eller hur Ad Hoc??

    SvaraRadera
  4. Ja, ja... jag dyker upp. Vi ses.
    /Ad Hoc

    SvaraRadera