söndag 7 juni 2009

SMUrf Rockband- ROCKA FETT!!


Grattis Roger Federer! Tråkigt för Robin och oss, men fin tennis fick vi se!! Riktigt spännande och härligt var det i andra set. 
Nu något mycket tråkigare:
Natten till lördag hade vi inbrott på expeditionen i kyrkan. Dörren till expeditionen var uppbruten, alla lådor utdragna och en väldig röra. Det var inte så mycket de fått med sig, men det är tråkigt att se och lite ledsen blir man ju. 
Men. Så förvånad jag blev när jag kom till kyrkan idag- och fick höra att det varit nytt inbrott. Nu var rockbandets alla fina instrument borta. Med andra ord- allt det tjuvarna inte fått med sig dagen innan, kom man dagen efter och hämtade. 
Nu blev jag ledsen. Söndagen den 24 maj hade rockbandet sitt första uppträdande på gudstjänsten. Duktiga, stolta och omtyckta. Jag tänker på våra härliga tonåringar i rockbandet, våra duktiga tonårsledare som jobbat så bra. Nu är allt borta. 
Samtidigt tänker jag att om människor kan göra inbrott hos oss för att de vet att det finns rockinstrument och pengar- då betyder det ju att kyrkan är känd. Det hade varit tråkigt om vi suttit isolerade från allt och alla, utan att någon visste att vi fanns till. Vi vill vara en kyrka för alla. Nej, inte hade vi tänkt oss att någon skulle ta med sig saker som de inte ägde. 
Men vi är synliga, i alla fall... 
Det finns antagligen inga garantier för inbrott och stöld, tror jag. Lås och larm räcker inte. 
Det är bara att försöka igen. Grejer är ju trots allt bara grejer. Människorna, dvs vi som är kyrkan, finns kvar. Kyrkan är inte byggnad och grejer, utan människor. Tonåringarna och de goda ledarna och SMUrf (SMU rockförening) finns kvar. Snart har de nya instrument och då får vi höra dem igen på gudstjänsten!

9 kommentarer:

  1. Shit vad trist för er!! Precis det här hände i Rotebro också, när rockskolan blev lite känd så kom nån och gjorde inbrott - L skrämde bort dem en gång (han har sina läskiga stunder) och så kom de ändå tillbaka och tog alla instrument och grejjer. Jättetrist. Hälsn Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Elisabeth!
    Går det att få låna L som vakt? Kanske kan han spela lite Mozart??

    SvaraRadera
  3. Mozart e ju inget läskigt... eller kanske på en sån där cembalo.

    SvaraRadera
  4. Varsågod, idag lånar jag ut honom till vad som helst. Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Urtrist! Vi hade såna inbrott på skolan jag jobbade på. Fast då tog dom datorer. Vi skaffade nya och efter några veckor ett nytt inbrott och dom nya datorerna var borta. Så göm era nya intrument väl!

    SvaraRadera
  6. Elisabeth! Då behöver jag någon som kan sjunga eller spela sångvisor för Dante en evighet varje kväll. Skickar du hit L varje kväll från imorgon kanske??

    SvaraRadera
  7. Woooha!! Här möbleras det. Va fint. Känner mig lite som en Puff som spankulerar runt på en gren i julgranen hemma hos Musse o visslar lite förnöjt. Här känner jag mig hemma.
    //AdHoc

    SvaraRadera
  8. ja, jag är lite rastlös. men ikväll ska jag på gokart. hoppas återkomma med bild på sonen. Men först ska jag piff å puffa lite till...

    SvaraRadera
  9. Själv ska jag ägna resten av dagen åt församlingens hemsida. Som en himla ekorre. Ser bra ut... ikväll.
    Låter kul med gokart.
    //Ad Hoc

    SvaraRadera