måndag 17 maj 2010

New York City och Brooklyn Tabernacle



Helgen har E och jag tillbringat i New York City. Härligt! Varmt och gott och en häftig stad. Jag var i staden för tre år sedan och även då gillade jag staden. Trots att vi bara hade en och en halv dag hann vi med mycket. Precis som förra gången fastnade jag vid "The sphere", symbolen för fred och hopp som stod inne i World Trade center och som visserligen var lite tillbucklad, men man lyckades ändå rädda den. Nu står den i Battery Park (Se bild nedan). Att gå på 7e Ave i korsningen till broodway och hela Times Square, är en häftig puls. Även när klockan är sen. Filmen är tagen därifrån. Idag har vi varit i Brooklyn på gudstjänst. I am blessed. Tillsammans med över tusen personer. Mer säger jag inte om det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar