onsdag 12 maj 2010

jag är i kairos?

Efter gårdagens föreläsningsdag var jag trött. Det blev bara slappa och Starbucks. Sena kvällen ägnades åt förberedelser för dagens lektioner. Temat den här veckan är the Cultural Dynamics of Leadership. Idag har vi gått igenom våra case study, två och två. Det case study jag fick lyssna till var mycket intressant. Mitt eget tänker jag inte skriva här om, men vi kan hamna i många olika situationer där vi inte känner igen kulturen även om vi lever i samma land, i samma kyrka och samfund. Varje sammanhang har verkligen sin kultur, som man inte kan förstå och ens se när man kommer som ny i ett sammanhang. I klassen talar vi mycket om ”the swamp”, ett sätt att beskriva vad som syns, vad som sägs och det som finns djupast  och inte talas om i våra kulturer. Hur hanterar man allt det där och får det till en helhet? Vad resten av dagen ska ägnas åt, vet jag inte. Men nu känns det som att jag är i rätt tid (kairos eller kronos...) så kanske blir det en sväng på stan. Jag har, pga en händelse på Landvetter, endast EN väska, men jag har ju lovat att köpa ett antal converse. kanske får jag köpa en ny väska???

 

1 kommentar:

  1. Shoppa loss och tänk på oss!

    kram från Kerstin

    SvaraRadera