fredag 21 maj 2010

Hopp

Fredag och sista lektionsdagen. Igår handlade det mycket om hopp, om det eskatologiska hoppet, som också ger hopp här och nu. Hopp riktar sig inte till sig själv utan till världen, världen kan förändras!! Ja, en del av er vet att detta är mitt favoritämne, detta och mer lär återkomma i en del predikningar. Igår var vi också ute, de flesta av oss, och åt. Bilden intill är däremot  tagen på stadion National Parks innan baseballmatchen. Jag känner att jag måste nämna den igen, för jag hade ju ingen aning om att jag var med om en historisk match. Jag fick information om att det som hände på matchen hade inte hänt sedan 1954. Det var " an inside the park home run och a triple play" på samma gång, fantastiskt, eller hur !??? Tempot var i alla fall väldigt lågt. I morse packade jag mina väskor med alla beställningsvaror och provade väskorna på badrumsvågen. Men, det är svårt att se vad det blir för utslag på vågen med en stor resväska på :) Hoppas bara att det funkar på flygplatsen också. Mellanlandning sker i Paris och då har French Open börjat! (se länk intill) på söndag ska jag också predika- hur ska det gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar