tisdag 11 maj 2010

Ashes to ashes..

En mycket lång dag, går mot sitt slut. Vi insåg just att vi varit igång i 21 timmar, men vi får allt kämpa lite till att hålla oss vakna eftersom klockan bara är 20.00 här. Resan gick bra, men var mycket lång. Pga den berömda askan fick vi åka en omväg, i en båge över Grönland, norra Kanada och till sist Washington DC. En lång och seg resa, men vi kom ju fram. Dock var den sista halvtimmen en mindre trevlig upplevelse, det var en väldig turbulens som gjorde flera av oss gröna i ansiktet. I varje gupp och skak kändes det som om magen stannat kvar där uppe. Uff. Nej, rädd blev jag inte. Men jag mådde illa. På flygplatsen såg jag denna skylt, med varning för "bump". Men det var ju så dags då och där... När vi klev av från metron,  gick vi in och handlade mat i "vår affär" för att sedan ta America university bussen till Wesley. När vi såg Wesley och vår dorm, kändes det lite som att komma hem. Här är sommargrönska, sol och varmt. Gott. E och jag har nu installerat oss och även träffat våra europeiska vänner T och W. W hade förresten pga askan fått flyga från Tyskland ner till Spanien, innan de flög till Washington DC. Intressant. Nu ska jag försöka vara uppe några timmar till, så blir det enklare att komma i rytm imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar