onsdag 2 maj 2012

Resfeber. Imorgon åker hela familjen till Washington DC och stannar där till tisdag morgon. Därefter åker vi buss till New York City och stannar där en vecka - just for fun!
Måndagen den 7 maj tar jag min examen Dr of Ministry, efter tre intensiva år och mycket studier.
Iklädd hatt och gown kommer jag att tåga in i National Cathedral, för att ta emot mitt diplom. Det känns fantastisk och lite overkligt, att jag faktiskt klarade av studierna. Jag minns den första veckan i maj 2009, hur jag satt i lektionssalen och lyssnade på föreläsningen och tänkte: det här kommer aldrig att gå. Jag hängde inte med och var livrädd för att begära ordet och säga något, på min knaggliga engelska.
När jag väl tagit mig igenom 8 studiekurser, var det dags för min avhandling. Ett tag när jag satt och skrev på det teologiska kapitlet, var jag nära att ge upp. Det kändes omöjligt att hinna med att göra detta samtidigt som jag arbetade full tid som pastor. Men, på något underligt sätt tog jag mig igenom.
Jag har lärt mig så mycket, utvecklat min teologi och vuxit som människa. I alla fall är det så jag känner själv. Så, imorgon bär det av. Ska bli jätteroligt- och roligt att möta mina studiekompisar igen.
Mitt uppe i förberedelsearbetet förra veckan, så dog min mor, efter bara några dagars sjukdom. Därför är det med mycket blandade känslor av sorg och tomhet och samtidigt glädje över resan.
Ja, resfebern har satt in.

1 kommentar:

  1. Kære Ingrid
    Du gjorde det! - Vi gjorde det!

    Hurrah for det. Jeg glæder mig til at ses i Washington. Vi rejser også i morgen!

    Kram Thomas

    SvaraRadera