onsdag 9 maj 2012

Så har den stora dagen varit. Jag bestämde mig för att bara njuta den hela två timmar långa ceremonin i National Cathedral. Och det gjorde jag. 146 personer tog examen; så det blev en lång procession eftersom vi gick en och en. Det kändes verkligen gott att bara sitta och njuta, efter allt slit och arbete i över tre år. När vi väl kom till diplomutdelningen så var det väldigt välorganiserat. Vi slussades fram i kö och när man nästan kommit fram så var där en bild på två fötter på golvet, som man skulle ställa sig på så att fotografen fick rätt avstånd och vinkel. Sedan fick man stå och vänta och mitt namn lästes upp och jag kunde ta emot mitt diplom. Det var häftigt. Ja, visst har jag tagit emot intyg och betyg förut i mitt liv, men detta var något alldeles särskilt häftigt. När ceremonin var slut gick familjen ÖA och vi ut och åt. När de fick klart för sig på restaurangen varför vi firade, så bjöd de på bubbel och gratulerade. Lite kul, faktiskt.
Idag har vi åkt buss till New York City. Så nu är jag här för fjärde gången i mitt liv. Det är en fantastisk stad och gör en på gott humör. Vi bor på Alma Matthews, som för tillfället har tre Doctor of Ministry som gäster. Så det så.


1 kommentar: