torsdag 13 januari 2011

Lukas tjugotvå

Jag är inte längre deletad! Snökaoset uteblev, i alla fall med svenska ögon mätt. Egentligen spelar det inte så stor roll hur vädret är, för vi sitter inne i ett klassrum utan fönster. Idag har vi fortsatt att prata om och definiera "How will the effectiveness of the project be measured?" och" What is the theological component of your project?". Mitt final project håller på att definieras som att söka ledarskapet/pastorns roll som behövs i vår nya kyrka;en kyrka som definierar sig som "en kyrka för hela livet". Jag ska inte skriva mer om det här, eftersom jag ändrar och justerar hela tiden. Klart är i alla fall att jag kommer att utgå från Luk 22:24-27, när lärjungarna börjar diskutera vem av dem som är den störste ledaren. Jesu svar är enkelt: Den som är den störste tjänaren. Självklart, för mig, är också att Henri Nouwen kommer med på ett hörn. I kväll har vi varit ute hela klassen och ätit. Sedan har jag suttit med "theological component". Nu tror jag faktiskt jag ska gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar