onsdag 5 januari 2011

Hängivenhet- inte bara rätt ord

På bilden intill ser ni min lilla hörna på "dormen". Där finns verkligen allt ifrån "Claes Eriksson solo" till ikon. (om nu det är motsatser?) I sanningens namn ska jag säga att jag sitter där inte så ofta. Jobbar mer från sängen och fåtöljen! Idag har det mesta handlat om "leader as a communicator".  Aristoteles ethos, pathos och logos förstås. Men också om trovärdighet som ledare och predikant. Fick något att fundera på när det gäller att kommunikation inte handlar om hur väl jag talar och med de rätta orden. Utan hur väl jag blir förstådd. Vad är det som ges ut? Och vad är det som ges ifrån mig? det sista är hängivenheten, som är viktigare än att jag säger de rätta orden. Är jag trovärdig? 
Vi började också att dela med oss av våra egna "leadership challange". På eftermiddagen skypade jag med A och barnen. Knepigt sätt att kommunicera: apropå kommunikation! Kvällen innebar promenad, mat och en nordisk fika. Innan jag somnar måste jag läsa färdigt häftet om "clergy health". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar