tisdag 11 januari 2011

A hundred words

Så började den andra veckan av två. Denna måndag är jobbig, vet jag efter att ha varit här tre gånger tidigare. Efter en veckas studier och en helg i New York, är man färdig att åka hem. Ja, jag längtar hem, men det är inte hemfärd förrän på fredag kväll. Jag tror det känns bättre imorgon...Idag började project seminary. Alla kurser (utom två veckor i Oslo i augusti)  är färdiga och endast final project återstår. Idag började vi så smått att försöka förstå vad det är vi ska göra, vad det är vi vill förändra och vad vi ska skriva om. Det är inte helt enkelt att fundera ut och formulera, dels med begränsat antal ord men framförallt på engelska. Dessutom hade vi inte många minuter på oss förrän den skulle visas för alla. Intressant är det. Och spännande. På kvällen var vi på en bar och såg på American football. Trots amerikanarnas förklaringar om hur spelet gick till, blev jag inte särskilt begeistrad. Nu är jag "hemma" igen och skall skriva lite förändringar, som ska lämnas in imorgon bitti. 

1 kommentar:

  1. 100 ord är förskräckande lite, jag skrev nyss en 120 ords sammanfattning, eller jag fick fuska lite för det var helt omöjligt litet utrymme att säga något vettigt på. hej fr elisabeth

    SvaraRadera