lördag 24 oktober 2009

Så vill jag att det ska vara...

Idag har jag funderat mycket. Lite för mycket tror jag.
Jag funderar på det mesta i livet, men allra mest på mitt eget liv. Ulf Lundell är alltid gott att lyssna på. Sången Lugna vatten kommer från hans "evangeline" skiva för många år sedan. Tyvärr hittar jag inget klipp, men lyssna gärna på Glumslövs flickkörs version. Det är en bra bön. En annan bön jag tycker mycket om är en bön ur Förnyelsegudstjänsten i Metodistkyrkans handbok. Den hjälper mig att få prerspektiv på mig själv- och på livet. Se nedan.

 Kristus, jag överlåter mig själv till dig.

Låt din vilja ske var du än ställer mig,

i allt jag gör och får utstå.

Låt din vilja ske när jag är bedrövad

eller tillfreds,

när jag har för mycket att bära

eller känner mig överflödig.

Låt din vilja ske när jag är uppskattad

och när jag är åsidosatt,

när jag har allt eller saknar allt.

I alla förhållanden vill jag stå till

ditt förfogande.

Så vill jag att det skall vara.

Hos dig hämtar jag min kraft.

Låt det förbund som jag har ingått med dig på jorden

genom dopet och Anden bekräftas i himlen. Amen.






 

1 kommentar:

  1. Hej. Tack. Precis vad jag behövde lyssna på. Det har varit några omtumlande dagar i min hörna.
    Han e ju rätt bra Lundell faktist.
    Syns imorgon på gtj kanske?
    Jag ska inte tänka mer nu. Jag ska sova.
    Glöm inte ställa om klockan förresten... tillbaka tror jag eller?

    //Adhocen

    SvaraRadera