måndag 5 oktober 2009

Licensen är klar!













Helgen innebar en intressant ekumenikdag i S:t Jakob och på söndagen en härlig nattvardsgudstjänst i kyrkan. 
Men för mig är ändå den viktigaste händelsen och nyheten att G klarade sin licens i gokart! Nervös och pirrig åkte han iväg igår på morgonen. Han hade pluggat mer än vad han brukar göra i skolan, så jag förstod att detta var viktigare än allt annat...
Naturligtvis klarade han provet och körningen verkar ju gå bra också. (se bild. G ligger tvåa) 
Nu återstår bara hur vi ska lösa fortsättningen; i tid och pengar. Nu ska jag sätta mig och skriva några rader om nåden, som ska vara ett arbetsmaterial i Equmenia. Det känns som en bra start på veckan; i nåden.

2 kommentarer:

  1. Heja G!! Häftig bild.
    Boar du om här nu lite. Fint.
    Nu ska jag dra till expen o grejja lite i skåpet å sen ska vi fika o slå på trummor och sånt.
    Har hört att någon försökt skruva ihop farbror R:s old-school trumset med det digitala trumsetet. Vet du något om det?
    Oj... det blir nog bra. Vi börjar med fika och sen blir allt bra.

    //Ad Hoc

    SvaraRadera
  2. Hvor er det dejligt, når der er noget børnene rigtigt går op i. Det er så vigtigt at kunne engagere sig - om det så er en hest, en guitar eller en sport. Og dejligt, når de har sejrer og klarer sig.

    SvaraRadera