tisdag 8 september 2009

Håll i dig, Michael Schumacher...

För några månader sedan skrev jag här om hur sonen G varit och provat gokart. Bilden förställde G sittandes i en gokart för första gången. 
Några av er trodde att bilden föreställde någon annan. Därför kommer nu här en ny bild från i söndags. Här syns det väl att det är G?? 
Sonen har nämligen börjat i gokartskola. Fyra söndagar ska han läsa teori och köra för att sedan få licens att köra. Håll i dig Schumacher!!
G är inte bara intresserad av motor, bilar och F1, utan det är hans liv. Helt passionerad och kan det mesta. Han kan inte tänka sig att bli något annat än formel1 förare och nu har han äntligen fått börja i gokart. 
Men på söndagar? Ja, det ät lite komplicerat när nu både mamma och pappa är pastorer... 
I söndags var det första gången och jag körde ut och lämnade G innan jag själv åkte till gudstjänst. Gokartskolan är i Torslanda- inte nästgårds precis... Bilden har syster H tagit, som var med och peppade. 
Jag vet inte om glädjen, glöden och passionen syns på bilden- men i söndags var han överlycklig. Själv kände jag att det var en helt ny värld som öppnade sig för mig när jag halvtio en söndagsmorgon står på gokartbanan i Torslanda. Jag var nästan den enda mamman- och jag tror, den enda pastorn. Men så var jag ju inte heller kvar hela tiden. Åkte istället och talade över texten om prästen som gick förbi... :=)

2 kommentarer:

  1. Ska man tro mina grannars vittnesbörd så är gokartvärlden full med goa människor, så det blir säkert bra. Hej från Elisabeth (T har upptäckt dataspel så jag får låna Ls dator)

    SvaraRadera
  2. Det är väl G som är en go kart?/PA

    SvaraRadera