fredag 25 september 2009

Glada baptister och arga lappar...

Tack och lov för baptister! Idag hamnade jag nämligen i knipa. Helgens konfirmandläger på Västkustgården, Lerkil, blev helt plötsligt omöjlig att genomföra. Ett rör var skadat och det fanns inte tillgång till vatten på gården. Beskedet kom kl.14.oo i eftermiddags och vi skulle åka kl 18.30. Hur fixar man en ny lägergård på några timmar? Det visade sig att det gick!  Vallersvik, Frillesås öppnade sina dörrar för oss och vi möttes av glada baptister. En av dem kan ni se på bilden nedan.  Vi är 12 konfirmander och tre ledare. Riktigt roligt. Som det alltid är med läger och konfirmander. Men i köket möttes vi av arga (!) varningslappar, 10 stycken lappar i ett kök... Man blir ju alldeles nojjig och rädd att göra fel. Bäst är ändå lappen som sitter ovanför den förtejpade kontakten. Det går liksom inte att göra mer än på ett sätt. Jag frågar mig vad den baptistiska friheten är här i detta kök? 
Imorgon ska vi prata skapelse, Bibel, måla, pilgrimsvandra och ha det bra- för det har man alltid på konfaläger...
Och om ni undrar så är kl.00.23 och konfirmanderna hörs bara småpratande intill. Är det inte lite oroväckande lugnt? Jag tänker i alla fall sova nu. Imorgon ska jag upp tidigt för att inte göra misstaget att sätta kaffebryggaren och vattenkokaren i samma eluttag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar