måndag 6 september 2010

Samling

Igår hade vi samlingssöndag. det var nattvardsgudstjänst med sång av den "lilla" kören och Bibelutdelning för årets konfirmander. Jag är så tacksam att få vara pastor i en sådan god och varm församling. Speciellt kul var det att få hälsa våra sex nya konfirmander välkomna. I veckan som ligger framför kör alla verksamheter igång. Det som verkligen ska bli spännande är vår nysatsning på alpha. Församlingen har anordnat alphakurser sedan 2001, och sedan 5 år tillbaka också tillsammans med de andra två kyrkorna i Kållered. I år har vi hyrt in oss i Vuxenskolans lokaler och provar på att inbjuda till alpha på eftermiddagen. Sedan en vecka tillbaka har vi placerat ut "trottoarpratare" med reklam och delade också ut reklamlappar för alpha under invigningen av den nya trappan vid Kållereds Station. Om detta kommer att innebära att nya människor hittar till alphakursen, har jag ingen aning om. Men vi har i alla fall synts och gjort reklam för oss. Samt visat att vi inte måste sitta i våra kyrkolokaler och vänta på att människor ska komma till oss. På onsdag är det dags för första träffen för konfirmanderna också det något som jag ser framemot. Att få umgås med konfirmander i nästan ett helt år, är lärorikt, för de har så många bra frågor och tankar som utmanar oss ledare att tänka till. Inför konfirmationen har vi de senaste åren också låtit konfirmanderna skriva en mässa och ibland tänker jag att när det ska skrivas en handbok för gudstjänst i den nya kyrkan, så borde man låta tonåringar formulera böner och texter. En spännande höst i kyrkan. Men idag är jag ledig...

2 kommentarer:

  1. Nu ska jag kommentera yta istället för innehåll: äntligen din färg på bloggen!

    SvaraRadera
  2. tyckte elisabeth alltså, sorry, tankarna var nån annastans samtidigt

    SvaraRadera