söndag 4 april 2010

Jesus Kristus är uppstånden!

Jesus är inte längre kvar bland de döda. Han är uppstånden! Alla begränsningar är borta- till och med dödens gräns. Allt är möjligt.
En mening har fastnat hos mig i dagens evangelium: "Varför söker ni den levande här bland de döda?" En fråga som jag tror att Gud har anledning att ställa till mig ibland. Och säkert till flera andra människor också. Hur lätt fastnar man inte i rutin, begränsningar, kontroll. Som om livet inte var mer än det jag själv kan se, fatta och sätta gränser för. Det gäller för mig och dig att våga oss ut ur graven!
Än så länge lever vi i tidens (kronos) begränsning. Det märker jag idag. Jag kom inte i säng förrän halv tvåtiden, då jag var lite upplivad (!) efter nattens påskmässa. Lite trött...
GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar