måndag 26 april 2010

Intensivt, var ordet.

Måndag. Igen. Helgen har varit intensiv med årsstämma för Överås med "Kristi kropp i framstupa sidoläge- om kyrkans vara och inte göra". Kolla förresten nya hemsidan för Överås, här.
I fredags var jag på en härlig fest i min kyrka. Härliga människor och härlig gemenskap och god soppa!  Mycket av min tid går åt till alla dessa böcker som ska läsas inför USA studier om bara två veckor. Många goda tankar sätts igång- tur att sonen utmanade mig på kubb. Bra avkoppling, när man är för lat att ta sig en löprunda. Igår hade vi tredje temagudstjänsten kring våra fyra visionsord. Temat denna gudstjänst var vila. En utmaning på många sätt för vår församling och som enskilda människor.
"Vår församling vill vara en vilsam plats fri från prestationskrav" är en mening i visionen som användes igår när ordet vila stod i fokus. Det har varit spännande med dessa temagudstjänster, som fått oss att förankra oss i vår vision med våra visionsord. 
Spännande. Nu ska jag vila.


1 kommentar:

  1. Vi tar med oss två kubbspel till konfalägret också. Kanske det blir en stund vila där också. Annars kan vi prova att flyga drake om det blir lite vind.
    /Ingela A

    SvaraRadera