tisdag 23 februari 2010

Missional identity och råttor i hallmattan

Alla pratar om det. Snön. Kylan. När kommer våren? Själv tillhör jag väl de få som gärna ser att vintern stannar. Jag tycker inte om snödropp, krokus, smält snö och den eländiga våren. Om ni vill veta när våren är på väg, kan ni fråga mig. Jag vet precis hur det luktar då. Nej, jag skojar inte. Jag vill inte ha vår. Gärna sommar direkt, i så fall. Nu sitter jag dock inomhus hela dagen med mitt paper som ska skickas på fredag. Jag ska skriva en teologi för min församlings identitet, en teologi för mitt eget ledarskap och vad nästa steg är för församlingen och mig, för att nå en djupare identitet i Kristus. Spännande. Och prestationsångest...
Sally, min katt, gillar inte vintern. Hon som brukar vara ute och jaga, vill nu inte alls gå ut. Det stressar henne tydligen lite- för hur ska hon få utlopp för sina jaktinstinkter nu? Som tur är har maken tagit in en hallmatta som legat ute i garaget. Vad den bär för lukter, har jag ingen aning om. Men nog verkar det som hon tror att det finns råttor i den?? Kolla filmen nedan.

3 kommentarer:

  1. Säker på att det inte var nån som följde med mattan in i värmen? undrar Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Glömde förresten skicka med följande tröstens ord: http://open.spotify.com/track/0aUYJZRxDkMXz4DcoHyk5G
    hej från elisabeth

    SvaraRadera
  3. Jag o min Sebbe har suttit och tittat på Sally 3 gånger nu... det var jättespännande.
    Hälsningar Sebbe o Ingela

    SvaraRadera