torsdag 26 november 2009

Världens bäste reserv!!!

Under några veckor har jag, med spänning följt Robin Söderlings matcher i hopp om att han skulle kunna komma till Masterslutspel i London. Besvikelsen var stor, när han hamnade just utanför de åtta bästa som får vara med. När Rodderick anmälde sig skadad fick Robin vara med. Och vilken reserv! Först spelade han ut Nadal och visade därmed att matchen i Paris i våras var inte bara en lyckoträff. Igår var det match mot  Novak Djokovic. Fem gånger har de mötts tidigare och aldrig har Robin ens varit i närheten att vinna. Igår blev set siffrorna 7-6, 6-1 till Robin! Han storspelade! Tyvärr har jag ingen bra TV- kanal som visar matcherna, men i måndags var jag i Stockholm och kunde gå in på en Sportsbar på Centralen för att få se matchen. Igår satt jag och layoutade de sista på kyrkbladet och var samtidigt uppkopplad på www.tennis.com för att följa varje boll. Men visst hade det varit kul att få se matcherna med världens bäste reserv? Idag spelar grupp A (Robin tillhör grupp B). Två från varje grupp går vidare. Detta betyder att reserven Robin är klar för semifinal. Häftigt!!!!!

1 kommentar:

  1. Eftersom vi är i advent nu anser jag det är fritt fram att lyssna på julmusik nu. Det här är den coolaste julsången, och hjärtknipande pojkar i kören.
    http://www.youtube.com/watch?v=Z3DX4tu7DkE
    Hej från Elisabeth

    SvaraRadera