måndag 16 november 2009

Måndag- this is my life

Idag har jag nog bättre inställning, tror jag. Igår fick jag fira en god gudstjänst tillsammans med människor som betyder mycket för mig. Mer och mer förstår jag vikten av och glädjen i att få tillhöra en församling. Även om just denna församling råkar vara min arbetsplats- så är jag så tacksam och glad att jag är en del av den. Där är ett ställe där jag kan vila (Ja, fastän jag arbetar), få vara mig själv och få dela det som är roligt och det som är tungt. Jag klarar mig helt enkelt inte utan min församling. Så är det. Och det känns bra! 
Nu på eftermiddagen har jag suttit och förberett mig inför själavårdskurs på Överås, träff två.
Ikväll blir fokus på förlåtelse, försoning, skuld och skam. Viktiga ämnen, det också. 
Kanske borde vi också lyssnat på låten "This is my life"? Den är faktiskt inte bara nostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar