söndag 9 augusti 2009

I ett mellanrum



Idag känns det som att vara i ett mellanrum. Det är nämligen sista semesterdagen och i morgon väntar arbetet. Jag sitter och summerar sommaren: Mycket tid med familjen, goda vänner, firat 15 år bröllopsdag och firat 45 år  som människa, solat, badat, varit i storm, äntligen fått rutin på "springningen" varit i Småland och Frankrike.m.m
I år har jag också fattat viktiga beslut både när det gäller mig själv och mitt arbete. Måtte jag klara av att hålla dem... 
Dagen idag är ett mellanrum. För på något sätt har jag redan börjat arbeta och funderar på allt det som måste bli gjort. Ja, jag kunde inte låta bli utan jag satte mig ner vid datorn och började skriva och planera. Sen kom jag på att jag faktiskt inte hade börjat att jobba än (!?) och slog ihop datorn. 
En sån konstig dag är det idag. Jag har semester, men ändå inte, känns det som. Därför tänkte jag att bilden med prästskjorta och solhatt passar bra idag: lite både-och- känsla. Bilden är inte tagen idag. Bilden är från en predikan för ett tag sedan. Jag har den där hatten på mig när jag är rädd för att jag är så osynlig att ingen ser mig och lägger märke till mig. Nja... Det var nästan sant. I alla fall hade jag den en gång under en predikan på en familjegudstjänst. Predikan handlade om hur det kan vara när man är rädd för att ingen ser en och längtan efter att bli älskad och sedd. Men hatten ligger fortfarande i en skrivbordslåda på exp. Kanske kan jag ta på mig den i morgon också? Frågan är om jag inte gör ett jättebra planeringsarbete med hatten på- bara ingen kommer på besök...

1 kommentar:

  1. Förresten... expen behöver en allvarlig städning nu har jag hört.
    Mössa e jättefin. Har du nån partytuta kvar eller vill du låna en av mig? Man kan nog beatboxa med en partytuta. Tänkte att det matchar. Mössa, partytuta och lite beatbox. ...eller Ulf Lundell då då.
    Ja, ja du har ju mygga och kan koppla upp dig i hela högtalarsystemet. Det händer...
    Jag måste köra med partytuta för at höras -old school.
    Så måste vi ju äta upp Kinderäggen! Så vi blir överraskade. Kanske du kan planera in också...
    Ha en bra dag.
    //Ad Hoc

    SvaraRadera