onsdag 14 juli 2010

Road och oroad

Dottern åkte i lördags till Mallorca med en kompis och hennes familj. Jag kunde inte bestämma mig för om jag bara var glad, tillsammans med henne, eller om jag bara var orolig. Jag bestämde mig för både rolig och orolig. Resten av vår familj åkte till Stockholm, med en mellanlandning i Hjo. I Stockholm har vi varit i tre dygn, och där har jag också både roat och oroat mig. En av dagarna var jag orolig, de andra dagarna tror jag att jag var rolig. Sonen hade gjort upp program för dessa dagar. Första dagen åktes det i liten glasbur upp och ner utanpå Globen. Nej, jag avstod. Det var bara maken och sonen som åkte, för det var den dagen jag var orolig. Sen har jag varit rolig på Vasa museet, Gamla stan, Tekniska museet (där var vi nästan en hel dag), badat, shoppat och gått och gått. Jag är ganska ofta i Stockholm annars, men det är oftast begränsat till Tegnérgatan 8 på sammanträden. Kul att se något annat också! Sonen var också fascinerad av att åka tunnelbana. Bilderna från Vasa museum har sonen tagit. Han har lyckats få in några bra perspektiv, tycker jag. De andra två bilderna är från Tekniska museet, där maken och sonen tävlade i rodd. Själv var jag duktig på mindball, visade det sig. Grejen på huvudet visar min hjärnaktivitet på en skärm.(jag vet vad ni tänker nu...) Sedan är det för mig (och min motståndare) att flytta på bollen som ligger i mitten- genom att tänka och fokusera "flytta bollen". Det var häftigt och lite läskigt- att det fungerar!  För tydlighetens skull vill jag också påpeka att det är inte min hjärnaktivitet som visas på ett foto, utan det är en bild på en dödskalle som sonen tog på Vasa; ifall ni undrar. Nu är vi hemma igen. Imorgon är det min dag. Därför ska jag nu gå och baka, vilket varken roar eller oroar mig. 


















3 kommentarer:

  1. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Hoppas du får en jättebra dag! Du e bäst!
    /Ingela A

    SvaraRadera
  2. Tänka...vad är det? undrar Elisabeth

    SvaraRadera
  3. ...Björn Borg pannband.
    /Ingela A

    SvaraRadera