onsdag 2 juni 2010

Ledardagar på Ersta och storseger av Robin!

Har varit två dagar på Ersta på en idédag kring makt, ledarskap och ansvar. Själv bidrog jag med "Ledarskapet i kyrkan- ett underifrån perspektiv med Jesus som exempel". Det var häftigt, berikande och utmanande att få sitta och samtala och lyssna i två dagar kring ett viktigt ämne som vi faktiskt inte pratar så mycket om i kyrkan. Jag hoppas att dessa idédagar mynnar ut i något bra och gott för den nya kyrkan. Igår var det en stor dag då Robin Söderling slog ut världsettan Roger Federer ur Franska Öppna. Själv satt jag på tåget med "Franska öppnas" hemsida och följde varenda boll. När han vann, ropade jag ett "yes" och förvånade människor tittade på mig på tåget. Fick snabbt vända mig och sms till någon som förstod det stora i detta - tack C!! Idag ska jag så smått börja med mina post classes. Ute är det varmt och soligt. Kan man kanske sitta ute och jobba?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar