onsdag 1 juli 2009

Arbete pågår- på altan och i församlingsvåning!

Jodå. Nu är post-classuppgifterna i full gång!  Arbete pågår som ni ser på bilden. Men inte är det några glada miner jag utstrålar...
Jag har en del att göra de närmaste dagarna. Jag är ganska trött på begrepp som vision, culture, get on the balcony, get the work back. På bilden syns min kaffekopp med texten "THE BOSS" som jag fått i present av en konfirmand. Vet inte om det säger något bra om mitt ledarskap, egentligen... Snart ska jag i alla fall göra en "road map", dvs en interpretation över en bibeltext som jag valt kring ledarskap. Tänk, att sitta med en interpretation mitt i sommarhettan.. Och den grekiska översättningen är nästan gjord. (som inte var obligatorisk. Har jag kanske fått solsting??) 
Solsting har nog inte fastighetsrådets arbetare i församlingsvåningen i kyrkan. Möjligen värmeslag. Där har det nämligen arbetats för att få en minskad bullernivå, genom att sätta takplattor som dämpar. Bullernivån, kanske inte var så snällt sagt, för med det menar jag alla människors samtal under kyrkkaffet. Men faktum är att det har varit svårt att föra samtal när det är mycket folk. Men nu blir det ändring på det. Tack vare flitigt arbetande män och kvinnor i församlingen. Hurra, för er!
På måndag börjar semestern. Då hoppas jag att alla post-classes är färdiga. Och att alla brev är skickade, alla inbjudningar och kallelser är klara. I så fall är det bara att vila- och då är allt förberett till augusti och hösten. Men först ska det vara sommar länge, tycker jag. På lördag ska jag på konfirmation, utan att vara präst och samma sak nästa söndag också. Det ska bli intressant. 

3 kommentarer:

  1. Hejja dig!
    Vad betyder ordet interpretation... typ djupdykning chansar jag på eller vadå road map?
    Jag har fått en extra dag ledigt idag... har tagit vara på den. Fångat krabbor och sånt.
    Sommarkram.

    SvaraRadera
  2. Ja, det er ikke let at arbejde, når varmen tager fat. Smart, at du kan sidde ude. Håber, du bliver klar til at slippe taget og kople helt fra. God, varm og lang sommer til hele familien!

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid. Håber du bliver klar inden ferien. Jeg mangler også roadmap og den anden opgave for Hopkins..... Vi holder ferie nu, men jeg skal vist til at i gang. Det var sådan her, det ikke skulle være..... Men der skal arbejdes.....


    Lycka till och trevlig semester

    SvaraRadera