lördag 12 februari 2011

Sportlov

vecka 7, vecka 7, vecka 7. Som ett mantra har jag upprepat detta. Nu är vi här! Packat långkalsonger, skidor, pjäxor, mat, monopol och ett antal DVD:er. Yes! Imorgon tidigt åker vi till Sälen. Det är inte bara skidåkningen som hägrar. Det är liksom hela paketet; att få åka bort med familjen! På en yta på 45m2 lever vi, äter vi, spelar vi spel, sjunger vi och är tillsammans. Det är bara familjen- omsluten först i ett plåtskal i form av en röd saab och sedan ett träskal i form av stuga. Varje dag åker vi också skidor förstås. Det är ju därför vi åker just till Sälen. Kanske bloggar jag. Kanske svarar jag om du söker mig på telefon: troligen inte. Jag gör som jag vill. Inga förpliktelser. Inget ansvar. Jag ska bara leka och vara. Jag prioriterar min familj. Och mig själv. Jag ska njuta. Oavsett väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar