söndag 14 november 2010

Min brandgula skrivmaskin

"Varför skriver du inte längre i din blogg?"  Frågan var positivt ställd till mig, och fick mig att fundera på varför det faktiskt gått en hel månad sedan jag skrev sist. Svaret är att jag inte vet. Kanske helt enkelt för att livet är just nu så fyllt av en massa annat skrivande. "Secret wiriting", som inte en enda människa vet om. (ja fast nu vet ni ju...) Jag tänker på när jag fick min första skrivmaskin som 12åring. Den bästa present jag kunde fått. Den var orange (brandgul!) och mina tankar, dikter och berättelser syntes helt plötsligt i tryckta bokstäver på papper. Jag drömde om att ägna hela livet åt att skriva. Så blev det ju inte, även om jag skriver mycket, så talar jag väl desto mer. Min dotter H är nu 14 år och jag vet vad hon drömmer om att bli. Det krävs massor av år med svåra studier. Men jag är glad att hon har en dröm! En annan dröm för henne handlar nog om musik och sång. Nedan finns en låt som heter "until I get my darling back". Den är skriven och framförd av min dotter H. Det är också hon som gjort videoklippet.
Lyssna. Helt objektivt (???) tycker jag hon är fantastisk!

1 kommentar:

  1. Det er vigtigt, at få lov at udtrykke sig, at være kreativ i ord, musik, billeder eller på anden vis. Det hører med til at være menneske skabt i Guds billede. Tak for den fine sang - hils og sig, at hun gør det godt:-)

    SvaraRadera